Lever een optimale service en anticipeer direct op gebruikersvragen; SAP CAI

ConversationalAI-INNOV8iON-SAP

On-Demand diensten als Netflix en Spotify hebben de eisen van onze klanten en gebruikers enorm beïnvloed. Men verwacht met slechts één druk op de knop direct antwoord te krijgen op zijn of haar vragen. Ook het aanbod van leveranciers of diensten moet meteen voor handen liggen.

Snel handelen met SAP CAI (Chatbot)

SAP Conversational AI (CAI) ofwel Chatbot speelt hier slim op in. Chatbots geven direct antwoord op veel voorkomende vragen zonder de tussenkomst van mensen. Wanneer de vragen te complex worden, dan zet de Chatbot de de klant automatisch door naar de juiste medewerker. Die medewerker helpt vervolgens de klant verder. Enkele vragen en acties die een Chatbot direct kan oppakken zijn:

  • Stuur mij een kopie van mijn laatste factuur.
  • Wat is de status van mijn order?
  • Hoe kan ik mijn abonnement uitbreiden?

Uiteraard zijn er een legio aan mogelijkheden en passende opties voor uw organisatie.

Chatbot; voordelen voor u op een rij

Het inzetten van SAP Conversational AI geeft u de volgende voordelen:

  • Verbeterde gebruikerservaring;
  • Hogere conversie;
  • Klanten komen eerder op de juiste ‘plek’ in de organisatie, doordat de chatbot de eerste vragen filtert en daarna doorstuurt naar de juiste medewerker;
  • Meer tijd op de klantenservice, doordat de Chatbot de simpele taken uitvoert en daardoor uit te voeren of de benodigde informatie te vinden
  • Kortere wachttijden. Klanten worden eerder geholpen;
  • Verbeteren van de gebruikerservaring;

En zo zijn er meerdere voordelen te benoemen, voor u als organisatie.

INNOV8iON-EiGHT

Weten waar en hoe Chatbots uw klantproces kunnen verbeteren?

Vraag het onze experts! Samen met u kijken wij naar een oplossing die volledig past bij uw situatie en ambities.