SAP Conversational AI

Lever een optimale service en anticipeer direct op gebruikersvragen met SAP CAI.

On-Demand diensten als Netflix en Spotify hebben de eisen van onze klanten en gebruikers enorm beïnvloed. Men verwacht met slechts één druk op de knop direct antwoord te krijgen op zijn of haar vragen. Ook het aanbod van leveranciers of diensten moet meteen voor handen liggen.

Snel handelen met SAP CAI (Chatbot)

SAP Conversational AI (CAI) ofwel Chatbot speelt hier slim op in. Chatbots geven direct antwoord op veel voorkomende vragen zonder de tussenkomst van mensen. Wanneer de vragen te complex worden, dan zet de Chatbot de de klant automatisch door naar de juiste medewerker. Die medewerker helpt vervolgens de klant verder. Enkele vragen en acties die een Chatbot direct kan oppakken zijn:

  • Stuur mij een kopie van mijn laatste factuur.
  • Wat is de status van mijn order?
  • Hoe kan ik mijn abonnement uitbreiden?

Uiteraard zijn er een legio aan mogelijkheden en passende opties voor uw organisatie.

Chatbot; voordelen voor u op een rij

Het inzetten van SAP Conversational AI geeft u de volgende voordelen:

  • Verbeterde gebruikerservaring;
  • Hogere conversie;
  • Klanten komen eerder op de juiste ‘plek’ in de organisatie, doordat de chatbot de eerste vragen filtert en daarna doorstuurt naar de juiste medewerker;
  • Kortere wachttijden en meer tijd voor klantgerichte service, doordat de Chatbot de simpele taken uitvoert of snel de benodigde informatie vindt;
  • Klanten worden eerder geholpen;
  • Verbeteren van de gebruikerservaring.

En zo zijn er meerdere voordelen te benoemen, voor u als organisatie.

INNOV8iON-EiGHT-1024x946
Weten waar en hoe Chatbots uw klantproces kunnen verbeteren?

Info aanvragen

Reserveer een vrijblijvende interactieve sessie met onze experts
Relevante Posts

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van de nieuwste blogs omtrent Cloud ontwikkelingen